Perdana Super Bowl bayar bonus dua bulan gaji

Labels:
Muhammad Yusri Amin
Thu | May 28, 09 | 5:09:52 pm MYT

KOTA BHARU, 28 Mei (Hrkh) - Ketika ramai pekerja dibuang ekoran kegawatan ekonomi yang melanda sekarang, sebaliknya sebuah agensi milik kerajaan negeri membayar bonus dua bulan gaji kepada kakitangannya.



Semalam seramai 18 kakitangan Perdana Super Bowl Sdn Bhd, anak syarikat Perbadanan Kemajuan Iktisad Negeri Kelantan (PKINK) menerima bonus membabitkan peruntukan sebanyak RM27,000.

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Insan, Belia, Sukan dan NGO Negeri, Abdul Fattah Mahmood berkata, bonus dua bulan gaji diberikan sebagai menghargai komitmen yang ditunjukkan kakitangan.

"Ekoran komitmen mereka yang tinggi maka kita berikan bonus. Selain itu hadiah bulanan juga akan kepada pekerja-pekerja contoh setiap bulan.

"Bonus biasanya diberi satu bulan atau sebulan setengah gaji. Tetapi bagi 2009 mereka diberikan bonus dua bulan gaji," katanya yang juga Pengerusi Lembaga Pengarah Perdana Super Bowl Sdn Bhd.Image

Penyampaian bonus tersebut diadakan di Kompleks Sukan, Hotel Perdana di sini petang semalam.

Abdul Fattah berkata, mulai tahun ini kakitangan Perdana Super Bowl akan diberi anugerah bulanan di samping hadiah tertentu sebagai rangsangan kepada mereka.

Katanya juga, Perdana Super Bowl memperkenalkan konsep sukan bowling bukan sahaja untuk pertandingan, sebaliknya sebagai wahana mengeratkan perhubungan kekeluargaan.

"Bowling merupakan acara sukan yang berbentuk kekeluargaan. Sejak 2006 saya menguar-uarkan konsep ini kepada NGO-NGO atau jabatan-jabatan kerajaan," katanya.

Menurutnya minat masyarakat kepada sukan bowling kini semakin meningkat sehingga menyebabkan wujud beberapa pusat bowling di Kota Bharu antaranya KB Mall Pacific Bowl dan juga Mutiara Bowl.

Kata beliau, pada peringkat awal pihaknya bimbangi dengan kemunculan pusat bowling baru, namun sekarang ia tidak menjadi masalah kerana minat masyarakat kepada sukan bowling terus meningkat.

ImageBeliau juga berkata, pengurusan Perdana Super Bowl berusaha menyediakan prasarana terbaik kepada bowlers termasuk mempunyai kemudahan cafe.

Kata beliau juga Perdana Super Bowl berjaya membuat pungutan setiap bulan purata RM100,000.

Perdana Super Bowl mempunyai 16 lane. Manakala cawangan baru yang bakal dibuka di Medan Usahawan akan mempunyai 26 lane dan dijangka siap tahun depan.

Abdul Fattah juga berkata, Perdana Super Bowl akan mengadakan kejohanan bowling peringkat negeri Jun ini membabitkan jabatan-jabatan kerajaan negeri dan Persekutuan.

Turut hadir pada majlis itu Pengurus Besar Perdana Super Bowl, Wan Azmi Wan Yusoff dan anggota-anggota lembaga pengarah. - mj _

http://www.harakahdaily.net

//Kalamku: Suykur Alhamdulillah
0 comments:

Post a Comment

Create your own banner at mybannermaker.com! Copy this code to your website to display this banner!

Affiliate Programs
Business Affiliate ProgramsSalePersonalsAdvertisingShopping


Help end world hunger


Free money

Klik sini

Apakah yang membuatkan anda berasa tertekan?

Spreadfirefox Affiliate Button CLICK HERE TO CREATE YOUR BANNER Buat banner percuma

Image BE WARE PENGUNDI HANTU Awasi pengundi hantu


Blog Archive

Labels

Blogumulus by Roy Tanck and Amanda Fazani

FEEDJIT Live Traffic Feed

How many?

online education degree programs
Counter powered by online degree programs website.