Ya Allah, Kau Bantulah Saudaraku Di Palestin

Labels:

Negara Arab dan Palestin

Ada yang tanya aku, kenapa negara-negara Arab tidak membantu rakyat Palestin semasa Israel menyerang mereka dengan rakus tanpa perikemanusiaan.

Jawapan senang yang terkeluar dari mulut aku ketika itu adalah sebab bangsa Arab sama jahatnya dengan Israel. Mulut tanpa insurans aku terus terbuka tanpa aku sempat merasionalkan teori aku.

Arab dan Amerika

Arab Saudi pun, tanpa segan silu membenarkan tentera Amerika menjadikan bumi mereka sebagai markas dan pusat untuk menyerang umat Islam di Iraq. Jadi, adakah negara Arab Saudi itu akan menghiraukan nasib umat Islam di Palestin.

Bangsa Yang Jahat

Dengan pantas aku berpandangan bangsa Arab adalah bangsa yang jahat. Kalau tidak kerana Islam mereka adalah bangsa yang jahat. Malah sesudah Islam pun mereka tidak mempedulikan nasib saudara Islam mereka. Betapa jahatnya mereka.

Lihat pula Mesir. Mesir mempunyai hubungan diplomatik dengan Israel. Bangsa Arab Mesir tidak mempedulikan saudara Islam di Palestin malah menjalinkan hubungan dengan Israel. Sudah Islam dan menjadi pusat penyebaran Islam pun mereka tidak mempedulikan saudara Islam mereka. Eloknya demi menunjukkan bahawa mereka lebih mengutamakan saudara Islam mereka, hubungan diplomatik dengan Israel diputuskan.

Hampir semua negara Arab adalah negara yang kaya raya. Jika Amerika boleh membantu Israel dengan membekalkan senjata dan bantuan berbillion dollar setiap tahun. Kenapa tidak negara-negara Arab yang jauh lebih kaya daripada Amerika membantu pejuang Palestin dengan membekalkan senjata dan bantuan berbilion riyal setiap tahun. Arab Saudi pasti mampu, Qatar pasti mampu, UAE pasti mampu. Namun kenapa mereka tidak membantu? Jawapannya mudah, mereka ini bangsa yang jahat yang hanya mengaku Islam tetapi tidak mempedulikan saudara Islam yang lain. Mereka hanya mempedulikan perut mereka sendiri.

Arab dan Yahudi, Yang Mana Lebih Jahat?

Kita sering diceritakan bahawa bangsa Yahudi adalah bangsa yang jahat kerana membelasah rakyat Palestin. Tapi bila kita ingat kembali sejarah, bangsa Arab adalah lebih jahat kerana merekalah yang mendiskriminasi bangsa Yahudi sejak zaman Nabi Musa lagi. Jahat sama jahat. Apabila satu bangsa kuat, maka yang jahat yang lemah itu menjadi mangsa.

Mungkin sebab itu juga Nabi Terakhir diturunkan di kalangan bangsa Arab. Supaya Nabi dapat membetulkan tingkah laku jahat bangsa yang jahat yang mementingkan diri sendiri itu. Oleh kerana bangsa Yahudi juga bangsa yang jahat, maka Nabi-nabi lain diturunkan di kalangan mereka. Menjadi tugas berat Nabi-nabi membawakan iman kepada kaum Yahudi dan menjadi tugas berat Nabi Muhammad membawakan iman kepada bangsa Arab.

Namun, tidak dikira beriman bila kamu tidak mencintai saudara kamu seperti mana kamu mencintai diri sendiri. Sebab itu aku berani mengatakan bangsa Arab dan bangsa Yahudi adalah bangsa-bangsa yang jahat. Negara-negara Arab boleh membenarkan Amerika menggunakan tanah air mereka untuk menyerang negara Iraq dan saudara Islam, tetapi tidak sanggup membantu kepada negara Palestin untuk membeli senjata mempertahankan diri. Tidakkah ini cukup membuktikan bahawa bangsa itu adalah bangsa yang jahat?

Demonstrasi Yang Tidak Democrazy (Sebab ada KayJay?)

Umat-umat Islam dari Asia sahaja yang kelihatan bersungguh-sungguh menyatakan kebencian kepada Yahudi walaupun tanpa duit berbilion. Aku melihat demonstrasi anti Yahudi yang cukup besar di Indonesia. Juga demonstrasi yang kecil-kecilan di Malaysia, yang kelihatannya ingin dijuarai KayJay. Namun tidak pernah pula aku melihat demonstrasi dari mana-mana negara Arab menyatakan sokongan kepada Palestin.

Kita selalu menuding jari kepada Amerika. Sudahlah. Mereka memang jahat dan membantu yang jahat. Tapi mengapa umat Islam yang paling dekat dengan Palestin tidak mahu menolong rakyat Palestin. Itu yang membuatkan aku marah.

Santau Saja Israel

Pernah aku ditanya, kenapa mereka-mereka yang hebat dalam ilmu santau tidak membentuk satu batalion penyantau lalu menyantau sahaja askar-askar Israel. Hantar sahaja santau angin, tidak perlu susah-susah tempah tiket MAS ke Palestin, kata mereka. Biar askar-askar Israel mati berbuih mulut.

Itu yang aku cakap tadi, yang jahat hanya akan menolong yang jahat. Jin-jin penyantau itu pun jin kafir, takkanlah jin itu mahu menolong umat Islam. Pastilah jin itu akan berpihak kepada Israel.

Iman Yang Lemah

Selemah-lemah iman adalah membenci dengan hati. Tapi kamu ada mulut dan tangan, setiap kali sembahyang, gunakan mulut dan tangan kamu untuk berdoa kepada Allah supaya rakyat Palestin diberi perlindungan.

Jangan jumudkan fikiran bahawa tangan digunakan untuk mengankat senjata atau menggunakan kekerasan. Tangan boleh diangkat untuk berdoa!

Allah hu Akbar!!

leLabu dot com

0 comments:

Post a Comment

Create your own banner at mybannermaker.com! Copy this code to your website to display this banner!

Affiliate Programs
Business Affiliate ProgramsSalePersonalsAdvertisingShopping


Help end world hunger


Free money

Klik sini

Apakah yang membuatkan anda berasa tertekan?

Spreadfirefox Affiliate Button CLICK HERE TO CREATE YOUR BANNER Buat banner percuma

Image BE WARE PENGUNDI HANTU Awasi pengundi hantu


Blog Archive

Labels

Blogumulus by Roy Tanck and Amanda Fazani

FEEDJIT Live Traffic Feed

How many?

online education degree programs
Counter powered by online degree programs website.